MaSa iBaRat peDang~

Dec 15, 2009

Nukilan hatiKu~


Assalamualaikum wbt...

Bismillahirrahmanirrahim...
~Izinkan ana meluahkan sedikit kata-kata dari hati untuk dijadikan perkongsian sejarah hidup diri ini~

Alhamdulillah, dengan izinMu Ya Allah dapat juga aku hasilkan blog sebagai tempat luahan isi hati, santapan minda dan rohani dalam memperbaiki diri ke arah yang lebih baik jua dalam menjalani liku-liku kehidupan akhir zaman ini yang penuh rintangan dan cabaran yang perlu dihadapi...

Syukurku padaMu Ya Allah di atas nikmatMu yang tidak berbalas, tidak terhingga dan tiada tandingnya..
Syukurku di atas dugaan dan ujian hidup yang merupakan tarbiyah langsung dariMu juga sebagai bukti kasih sayangMu kepadaku..
Syukurku di atas takdir hidupku yang ditentukan olehMu kerana ku tahu Engkau Maha Mengetahui apakah hikmah di sebalik semua itu..
Syukurku di atas kurniaan islam, iman, cinta jua kasih sayang dariMu dalam mencapai cita-citaku iaitu SYAHID dan SYURGA..


"Ampunkan aku Ya Allah, jika dalam hidup sehari-hariku aku telah melupakanMu...

Ingatlah aku Ya Allah, dalam mematuhi arahanMu dan menjauhi laranganMu..

Kurniakan aku Ya Allah, cinta dan kasih sayangMu agar hatiku tidak berpaling kepada manusia yang tidak berhak menerimanya..

Bantulah aku Ya Allah, dalam mengharungi ujian-ujian hidup agar aku sabar dan redha dalam menghadapinya..

Jadikan aku Ya Allah, dalam kalangan hamba-hambaMu yang solihin juga salah seorang ahli Jannah FirdausMu walaupun ku tahu diriku tidak layak untuk itu..."

Wallahua'lam...

*Jadilah seorang hamba yang bersyukur*

~MiftaHul RauDhah~

0 comments:

Post a Comment

 

~JaLinkan UkhuWah~

My Blog List

~MisS pAlestiNe~

~MisS pAlestiNe~